بسیاری از افراد با مشکلات مربوط به ستون فقرات روبه رو هستند. مهمترین مشکلی که اغلب با آن سر و کار دارند، مربوط به گردن و کمر می‌شود. مانند: دیسک گردن یا کمر، آرتروز و سردردهای ناشی از فشارهای عصبی و …. علت بوجود آمدن این دردها، قرارگرفتن ستون مهره‌ها در حالت نامناسب برای مدت طولانی است. این مورد باعث نزدیک شدن مهره‌ها به هم می‌شود، که فشار زیاد به مهره‌ها و تغییر حالت ستون فقرات را در پی خواهد داشت. برای درمان یا کنترل درد این مشکلات راه‌های زیادی از جمله: انواع پمادها شیمیایی، داروها، بالشتک، تشک و یا ماساژور و … وجود دارد. گاها این روش‌ها بدون تاثیر و البته پرهزینه و همچنین می‌تواند همراه با عوارض جبران ناپذیر باشد. یکی از راه حل‌های برطرف درد گردن، استفاده از وسیله‌ای به نام تراکشن بادی گردن است.

تراکشن بادی گردن

وسیله‌ای که در مواقع اعصاب ضعیف، گردن درد، دیسک‌های شدید، سست بودن گردن، سردردهای ناشی از فشارهای عصبی استفاده می‌کنند، تراکشن بادی گردن نام دارد. از این وسیله برای کاهش و یا تسکین دردهای ماهیچه، گرفتگی گردن، و بهبود گردش خون و کاهش درد و رفع خستگی بسیار موثر خواهد بود.
درد گردن با افزایش سن زیاد می‌شود و در زنان بیشتر رواج دارد. طبق مطالعاتی که انجام شده است، 71 درصد از افراد در طول عمر خود به درد گردن دچار می‌شود. 34 درصد از افراد نیز سالانه گردن درد را تجربه خواهند کرد. کششی که در تراکشن بادی گردن باعث کشیدگی ستون فقرات در قسمت گردن می‌شود، در مقابله با تاثیرات گرانش بر روی گردن می‌شود.


ساختار تراکشن بادی گردن

ظاهر تراکشن‌ بادی گردن مانند بالشت‌های گردنی است، و قابلیت افزایش حجم توسط باد شدن را دارند. این محصول 3 لایه‌ای از جنس پارچه است. سطح رویی و زیرین از جنس مخمل می‌باشد که باعث کیفیت و ماندگاری بیشتر می‍شود. یک نوار چسبی مانند در میان لایه‌های بالا و پایینی بالشت‌ها وجود دارد که باعث ثابت نگه‌داشتن آن در زمان باد کردن دور گردن می‌شود. محفظه‌هایی که در دستگاه تراکشن وجود دارد از هوا پر می‌شوند، و اینکار توسط پمپ‌ دستی که بر روی محصول قرار دارد، انجام می‌گیرد. و ساچمه‌ای رو دستگاه تعبیه شده باعث عدم خروج هوا هنگام باد بودن دستگاه می‌شود. از این دستگاه می‌توان برای گردن بزرگ و کوچک استفاده کرد. دستگاه تراکشن را می‌توان به راحتی و با خارج نمودن هوای داخلی آن به هرجا که می‌رویم حمل کنیم.
تراکشن بادی یک روش عالی و موثر در کاهش فشار گردن و فرم‌دهی ستون فقرات است.

عملکرد دستگاه تراکشن بادی

دستگاه تراکشن بادی گردن را می‌توان ضد اسپاسم گردن به حساب آورد. این محصول قطعاتی مانند ایربگ لاتکس، پوشش دار است و قطعات فلزی و پلاستکی دارد که برای مشکلات مهره‌های بالایی و پایینی ستون فقرات به شدت موثر و مفید است. شما با استفاده از این محصول بر زیبایی خود بیافزایید، و دارای گردنی دراز (کم بلند) باشید. زیرا تراکشن در زمان باد شدن در گردن کشیدگی ملایم ایجاد خواهد کرد.
افراد کارمند، افرادی که پشت میز منشینند مانند تایپیست‌ها، افرادی که مدام سر خم می‌کنند و همچنین افرادی که مدام با دست کار دقیق انجام می‌دهند، معمولا گردن درد دارند. زیرا عضلات گردن این افراد به صورت مدام در حال انقباض است و باعث خستگی گردن آن‎ها میشود،‎‌ که جریان خون کاهش پیدا کرده درد آن‌ها تشدید پیدا می‌کند. این افراد باید به صورت پیوسته از تراکشن‌های بادی استفاده کنند.

ویژگی‌های ترکشن بادی گردن

  • وزن سبک
  • قابل حمل
  • رفع آرتروز گردن
  • کاهش گرفتگی گردن
  • طراحی جدید و کاربردی
  • سه لایه‌ای با قابلیت باد شدن
  • روکش مخمل و ضد حساسیت
  • اندازه داخلی 181410 سانتی متر
  • اندازه خارجی 272218 سانتی متر
  • دارای پمپ هوا لاتکسی محکم
  • از دیسک گردن جلوگیری می‌کند
  • افزایش گردش خون و کاهش درد
  • راحت بودن گردن در هنگام استفاده
  • کاهش فشار بر روی مهره‌های گردن
  • دارای دریچه مسی و شیر تخلیه هوا
  • رفع خستگی، کم کردن دردهای ماهیچه‌ای
  • قابل استفاده برای هر شخص با اندازه گردن متفاوت
  • اندازه داخلی و خارجی حلقه‌های تراکشن‌های بادی گردن

طریقه استفاده از تراکشن‌های بادی گردن

گردنبند را دور گردن خود قرار دهید و با چسب‌های جلو گردنبند اندازه آن را برای گردن خود تنظیم کنید. توجه داشته باشید که شلنگی که به بالشت متصل است در قسمت پایین قرار گیرد. پمپ و شلنگ بلند را به شلنگ متصل به گردنبند وصل کنید.

با فشردن پمپ باید حلقه‌های گردنبند به تدریج از هم باز شده و بر حجم آن‌ها افزوده شود. به این نکته توجه کنید در صورتی که باد داخل بالشت‌ها بیشتر از حد بود توسط تنظیم باد آن را تنظیم نمایید.

وقتی تراکشن به اندازه دلخواه باد شد و لایه‌ها از هم باز شدند، ساچمه‌ای که نگهدارنده هوا است را و از شلنگ برآمده خارج کرده و در داخل شلنگ هدایت کنید. این ساچمه از خروج هوا جلوگیری می‌کند.

پس از اتمام مراحل می‌توانید پمپ و شلنگ را خارج کنید.

هنگام خارج کردن گردنبند نیازی به تخلیه آن نیست.

نکته:
توجه داشته باشید که این وسیله حتما باید ابتدا دور گردن بسته و سپس پمپ شود. پس از استفاده تخلیه و خارج کنید

شرایط نگهداری از تراکشن بادی گردن

از استفاده همزمان با پمادهای شیمیایی و یا روغن خودداری کنید.
در جای خشک و خنک و دور از تابش نور خورشید و حرارت نگهداری کنید.
از تماس با جسم تیز خودداری کنید.
از فشار آوردن روی وسیله خودداری کنید.

 

فواید روانی تراکشن گردن بادی

تسکین استرس و اضطراب

تراکشن گردن بادی با ایجاد کشش در ناحیه گردن بهبود جریان خون به مغز را تسهیل می‌کند که باعث کاهش سطح استرس و اضطراب در فرد می‌شود. این فرآیند منجر به احساس آرامش و آرامش ذهنی می‌شود که برای بهبود کلی روحیه افراد بسیار مفید است.

افزایش تمرکز و توجه

استفاده از تراکشن گردن بادی منجر به تحریک نقاط مختلف مغزی می‌شود که به افزایش تمرکز و توجه فرد کمک می‌کند. این امر مخصوصاً برای افرادی که در کارهای مغزی و ذهنی فعالیت دارند بسیار مفید است و می‌تواند بهبود عملکرد شناختی آن‌ها را به همراه داشته باشد.

کاهش افسردگی و بی‌خوابی

تراکشن گردن بادی با کاهش فشارها و تنش‌های روانی، احساس کلی خواب بهتر و کاهش افسردگی را فراهم می‌کند. همچنین، افزایش ترشح هورمون‌های خوش‌حالی مانند اندورفین باعث افزایش رضایت و خوشحالی در فرد می‌شود.

 فواید جسمی تراکشن گردن بادی

بهبود انعطاف‌پذیری و افزایش حرکت مفاصل

تراکشن گردن بادی با افزایش تراکم مفصلی، بهبود انعطاف‌پذیری و افزایش حرکت مفاصل را تسهیل می‌کند. این امر برای افراد مبتلا به آرتروز و مشکلات مفصلی بسیار مفید است و می‌تواند کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود بخشد.

کاهش درد عضلانی

استفاده از تراکشن گردن بادی می‌تواند بهبود جریان خون در مناطق عضلانی را تسهیل کند و در نتیجه باعث کاهش درد و ناراحتی عضلانی شود. این امر برای افرادی که به دلیل کارهای روزمره یا فعالیت‌های ورزشی با درد عضلانی مواجه هستند بسیار مفید است.

افزایش جریان خون و اکسیژن‌رسانی

تراکشن گردن بادی با افزایش جریان خون به ناحیه گردن و پشت، بهبود تامین اکسیژن به این مناطق را تسهیل می‌کند. این امر باعث افزایش انرژی و تحرک بدن می‌شود و افراد را از احساس خستگی و کاهش انرژی خلاص می‌کند.

به این نکات توجه کنید

این وسیله برای افرادی که عمل جراحی برای مهره‌های گردن انجام داده‌اند، و یا سابقه در رفتگی یا شکستگی مهره‌های گردن دارند بدون تاییدیه پزشک خود ممنوع می‌باشد.
اگر فردی که بیماری پوستی دارد از این وسیله استفاده کرد، به هیچ وجه شخص دیگری نباید از آن استفاده کند. زیرا این وسیله استریل شده نیست.
ماهیچه‌های گردن را بیش از حد نکشید.
بیش از مدت زمانی که پزشک دستور داده است خودداری کنید.
از تخلیه یکدفعه‌ای هوای گردنبند در هنگام استفاده خودداری کنید.

انواع تراکشن در آنیاپخش

  • تراکشن بادی گردن تمام مخمل
  • تراکشن بادی گردن یه رو مخمل

خرید از آنیا پخش

  • خرید با مناسب‌ترین قیمت
  • بهترین کیفیت
  • تحویل به موقع محصولات خریداری شده
  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه با خرید اینترنتی از آنیا پخش

خرید تراکشن بادی از فروشگاه آنیاپخش

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *